رابطه وضو با طب سوزنی
 

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7143
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 25980
بازدید ماه : 200369
بازدید کل : 1612048
تعداد مطالب : 16947
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : چهار شنبه 14 / 8 / 1398

روبرو شدن عناصر متضاد  نظیر آب با آتش  منجر به بیماری و روبرو شدن عناصر مکمل نظیر چوب با آتش  منجر به سلامتی می شود.  در طب سوزنی مبنا بر کانال های انرژی بیمار و نقاط انرژی مند استوار شده است.  این مبنا در عمل بسیار قوی ظاهر شده و در تشخیص و درمان بیماری ها کارساز بوده است . در پزشکی کهن چین ضربان نبض بر 12 نوع متفاوت می باشد. یک پزشک (حکیم) چینی در نهایت ظرافت هر یک از این نبض ها را گرفته، اندازه گیری می کند. هر یک از این نبض های 12 گانه به یکی از اعضای داخلی بدن مرتبط است. در نتیجه با یشگیری نبض ها می توان امعا و احشایی که دچار بیماری شده اند را دقیقا مشخص نمود. این 12 کانل بسته به اندامی که با آن مرتبط می شوند؛ نام گذاری میشوند و عبارتند از:( نصراللهی،  وضو و نماز از دیدگاه انرژی درمانی،1390)

 1-کانال کیسه صفرا

2- کانال کبد

3- کانال ریه

4- کانال روده بزرگ

5- کانال شکم – معده

6- کانال طحال

7- کانال قلب

8- کانال روده ی کوچک

9- کانال مثانه

10- کانال کلیه

11- کانال گردش جریان خون – جنسی

12- کانال سه گانه

هر گونه سد انرژی در این کانال ها منجر به بیماری می گردد. به طور کلی 2 عمل می تواند منجر به بیماری شود: یکی انسداد کانال های انرژی و دیگری جاری شدن انرژی منفی در آنها.  در روی مسیر ها نقاطی وجود دارد که از طریق آن انرژی کانال ها با محیط پیرامون مبادله می شود. همچنین تاثیر گذاری بر آنها می تواند منجر به تغییرات کیفی و کمی توده انرژی گردد و این نقاط در طول بدن پراکنده بوده ولی در بعضی مناطق اهمیت ویژه ای میابد. یکی از مهمترین این نقاط در ناحیه ی فرق سر واقع شده است که به هنگام مسح سر تحریک میشود. به طرق گوناگونی می توان بر روی این کانال ها و نقاط خاص تاثیر گذاشت.
همانطور که از اسم طب سوزنی بر می آید، یکی از بهترین راه های تاثیر گذاری، استفاده از سوزن های مخصوص است .
علاوه بر آن از هر جسم نوک تیز – مانند نوک ناخن یا ماساژ یا گرم کردن و ... نیز می توان بهره برد. تحیقات علمی نشان داده که ابزاری که در این میان استفاده می شود زیاد مهم نیست بلکه تشخیص صحیح گرفتگی انرژی و پیدا کردن نقطه یا کانال خاصی که منجر به گشودگی آن می شود بسیار مهمتر است . طب سوزنی از دیدگاه علمی کاملا بررسی و پذیرفته شده است. طب سوزنی در چهار قلمرو قلب، دستگاه تنفسی، دستگاه هاضمه و ترکیبات خون عمل می کند. هنگامی که به وضو به عنوان یک شیوه در متنی نگریسته میشود؛ در ابتدای امر نتایج حیرت آور است که جلب توجه میکند. تا جایی که در یک مورد انحراف جانبی ستون فقراط به کمک این عمل تسکین و اندکی بعد درمان شد.(همان)

وضو و اصل تاخیر زمانی

این‌ اصل‌ جوابگوی‌بسیاری‌ سؤالهاست‌ و تجریبات‌ گوناگونی‌ با کمک‌ آن‌ قابل‌ توجیهند. اصل‌ تأخیرزمانی‌ بیان‌ می‌دارد که‌ کالبد جسمانی‌ ما نسبت‌ به‌ کالبد انرژی‌ (هاله‌) دارای‌انعطاف‌ پذیری‌ کمتری‌ است‌ و به‌ گونه‌ای‌ سطح‌ ارتعاش‌ آن‌ پایین‌تر است‌. درنتیجه‌ نسبت‌ به‌ کنش‌های‌ محیطی‌ با سرعت‌ کمتری‌ پاسخ‌ می‌دهد. بیماری‌ یا هرگونه‌ تغییری‌ در فرد، قبل‌ از آنکه‌ در کالبد جسمانی‌ و در بدن‌ بروز کند؛ در هاله‌انرژی‌ خود را نشان‌ می‌دهد. هاله‌ انرژی‌ ما تغییرات‌ را بسیار سریعتر از جسم‌،فهمیده‌ و تحت‌ تأثیر قرار می‌گیرد. در برنامه‌ وضو نیز این‌ اصل‌ قابل‌ تأمل‌ است‌. هر بار که‌ فرد وضو می‌گیرد؛تغییرات‌ جالبی‌ در وضعیت‌ انرژی‌ ایجاد می‌شود. ولی‌ برای‌ بروز این‌ تأثیرات‌ درجسم‌، عمل‌ وضو باید برای‌ مدتی‌ ادامه‌ یابد. این‌ مدت‌ بستگی‌ به‌ نوع‌ بیماری‌،وضعیت‌ روحی‌ بیمار، مدت‌ زمانی‌ که‌ فرد بیمار بوده‌ و اراده‌ بیمار جهت‌ خوب‌شدن‌ دارد. به‌ طور متوسط‌ یک‌ دوره‌ 21 روزه‌ پیشنهاد می‌شود. هر چند که‌ممکن‌ است‌ بسیار زودتر از این‌ مدت‌ نیز، نتیجه‌ محسوس‌ باشد. در برخی‌موارد، بیمار در صورت‌ بهبودی‌ اندک‌ بیماری‌ لاعلاج‌ خود، می‌تواند تا ماهها وحتی‌ سالها وضو گرفتن‌ را دنبال‌ کند. اگر بیماری‌ از آرتروز پیشرفته‌ در رنج‌ باشد ودریابد که‌ با وضو گرفتن‌ در ساعات‌ 3 تا 5 عصر، بیماری‌ وی‌ حداقل‌ تسکین‌می‌یابد؛ با کمال‌ میل‌ راضی‌ است‌ تا پایان‌ عمر در آن‌ ساعت‌ خاص‌ وضو بگیرد.همچنانکه‌ بسیاری‌ از تجویزهای‌ دارویی‌ معمولی‌ نیز تا پایان‌ عمر بیمار ادامه‌می‌یابد. مزیت‌ وضو گرفتن‌ آن‌ است‌ که‌ هزینه‌ای‌ در بر نداشته‌ و انجام‌ دادن‌ آن‌راحت‌ است‌. برنامه‌ پیشنهادی‌ وضو گرفتن‌ برای‌ حداقل‌ 21 روز تجویز می‌شود.و در صورت‌ بروز نشانه‌های‌ بهبودی‌، می‌تواند تا درمان‌ کامل‌ ادامه‌ یابد. بخاطرداشته‌ باشید که‌ این‌ روش‌ قادر است‌ حتی‌ بیماریهای‌ لاعلاج‌ را نیز درمان‌ و بهبودبخشد. یکی‌ از بزرگترین‌ معضلات‌ داروهای‌ آلوپاتی‌، عوارض‌ جانبی‌داروهاست‌. این‌ شیوه‌ درمانی‌ - وضو گرفتن‌ - هیچ‌ عارضه‌ جانبی‌ ندارد. فقط‌می‌خواهد به‌ شما بگوید که‌ بسیاری‌ از بیماریها ومشکلات‌ سخت‌ با شستن‌صحیح‌ دست‌ و صورت‌ - وضو - قابل‌ درمان‌ است کافی‌ است‌ آن‌ را امتحان‌کنید.(نصراللهی، وضو و نماز از دیدگاه انرژی درمانی، 1390)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: نماز
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی